Granty Magistrátu hl. m. Prahy na rok 2017
26. 8. 2016 • David
V průběhu prázdnin Magistrát vyhlásil grantové programy pro využití volného času dětí a mládeže na příští rok.
Vyhlášené programy pokrývají všechny obvyklé oblasti tj. klubovny, tábory, akce pro veřejnost v Praze a víkendové výpravy:
- Prostorové zajištění činnosti s dětmi a mládeží ve volném čase
- Prázdninová činnost s dětmi a mládeží (II/a, II/b, II/c)
- Akce ve volném čase pro děti a mládež na území hl. m. Prahy (III/a, III/b)
- Krátkodobé akce pro děti a mládež mimo území hl. m. Prahy
- Podpora účasti na prezentačních a soutěžních akcích v zahraničí
- Podpora akcí a aktivit SVČ pro děti a mládež ve volném čase (VI/a, VI/b, VI/c, VI/d)
- Můj nápad
Obsah a pravidla jednotlivých programů jsou víceméně shodná s obsahem grantů pro rok 2016. V programech však nalezneme i změny:
• Byla vyjmuta možnost změny účelu poskytnutého grantu. U programů, kde je počítán tzv. osoboden bylo zrušeno rozpětí čerpání.
• K žádosti (projektu) musíte doložit: přílohu k rozpočtu akce – položkový rozpis příjmů a položkový rozpis výdajů.
• V programu I je nyní nově možná podpora „materiálně technického vybavení“ (MTZ). Na rozdíl od drobné spotřeby jde o možnost pořídit předměty dlouhodobého užitku. MTZ se podává se vždy jako samostatný projekt – jeden na jednoho realizátora.
Nepříjemnou skutečností bude povinnost vrátit nevyčerpané prostředky do 31. 12. 2017. Pro zjištění jejich výše to prakticky znamená provést vyúčtování do Vánoc.
Podání grantů
Žádosti podávejte:
pro programy I – VI praktická část (B a C) na elektronickém formuláři
Pro program VII na elektronickém formuláři
Prostřednictvím sběrného systému
Žádost musí obsahovat veškeré požadované přílohy. Při skenování smluv a dalších podkladů dbejte, prosím, na datovou úspornost. Pro potřeby grantů postačí nastavení ovladače na:
- odstíny šedé
- 150 ppi (dpi)
- funkce OCR vypnuta
Kancelář PRJ vaše žádosti vytiskne, vyplní obecnou část „A a D“ elektronického formuláře, přidá obecné přílohy a vše doručí na Magistrát. Střediska tedy vyplňují pouze specifickou část realizátora projektu.
Termíny
9. září 2016 (pátek): projekty podané do této doby předáme Magistrátu pro kontrolu formální správnosti.
18. září 2016 (neděle): projekty podané do 16. shlédne kancelář PRJ. Zvyšujete tak možnost nalezení formální nebo obsahové nepřesnosti.
25. září 2016 (neděle): zcela nejzazší termín pro podání žádosti. K tomuto datu již žádost prostě vytiskneme bez nejmenší kontroly.
Dotazy a odpovědi:
Projekt na MTZ se podává odděleně od klubovny. Není přesto možné, aby se k jedné klubovně rovnou přidala i “řádka” s MTZ? Zejména pokud jde o jedinou klubovnu realizátora.
Odpověd: Nikoli, MTZ podáváte vždy v samostatném projektu; každý realizátor (středisko) nejvýše jeden.
Jak je možné vnímat MTZ? Jde o vybavení klubovny nebo i třeba tábora?
Odpověď: V rámci MTZ (program I) lze žádat jak na vybavení kluboven, tak na ostatní materiál pro celoroční činnost (včetně např. stanů).
Jak lze použít limity pro drobnou spotřebu (program I) a drobný spotřební materiál (II)? Jedná se o omezení (30 tisíc) pro každou jednotlivou klubovnu a každý jeden tábor?
Odpověď: Nikoli, každý realizátor může požádat o drobnou spotřebu v uvedené výši souhrnně.
–––––––––––––––––––––
Vyhlášení je komplet dostupné na webu Praha.eu